Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11
з поглибленим вивченням математики у 8-11 класах
Марганецької міської ради Дніпропетровської області



Підготували вчителі англійської мови
ЗОШ№11 з
поглибленим вивченням
математики
Марганець -2017
Автори:
Гайдамака Галина Петрівна, вчитель англійської мови
Жданова
Інна Бартківна, вчитель англійської мови
Вольда
Олена Валеріївна, вчитель англійської мови
Оголошення
2016 року Роком англійської мови – це стратегічний крок до євроінтеграції та
підвищення загального рівня освіченості українців. Отримання статусу європейської держави передбачає
підтримку деяких норм західного суспільства, одна з яких – знання громадянами
ЄС двох іноземних мов, окрім рідної.
Для виконання Указу Президента «Про оголошення 2016 року
Роком англійської мови в Україні» в ЗОШ №11І-ІІІ
ступенів з поглибленим вивченням математики був
розроблений план заходів щодо проведення Року англійської мови, результати
якого були слідуючі:
20
вересня 2016 року учні 10-б класу
підготували презентацію до 125-ї річниці
від дня
народження
Агати Крісті .
З нагоди святкування
Європейського Дня Мов в ЗОШ№11 26 вересня учні 8-В класу переглянули серію
віртуальних дидактичних екскурсій. Зокрема, учням були представлені повчальні
відео про історію запровадження та мету створення Дня Мов, цікаві факти про
Європейські мови і країни, та віртуальні екскурсії до деяких столиць
Європейських держав.Діти виготовили буклети «Європа у
моїй школі.»
29.09.2016 було проведено конкурс-презентацію малюнків “My favourite monster” вчителем
англійської мови Ждановою І.Б. серед учнів 2-х класів.Діти розповідали з задоволенням про своїх
улюблених мультяшних героїв.

Ми також провели гру «Lets play Disney Game”


11.10.2016
Захист
проектів
“My
favourite films”

31 жовтня 2016 року учні 6-х класів переглянули презентацію
про святкування Хелловін ,розгадували загадки, та провели парад костюмів героїв
Хелловін.
Цю жартівливу сценку можна використовувати в якості
виступу на тижні іноземної мови або на
будь-якому іншому позакласному заході, присвяченому святах в англомовних
країнах. Фігури рухаються по сцені під коментар двох провідних - англійською і
українською мовою. Потім всі учасники виходять на сцену ще раз. Костюми на
фантазію хлопців: привид з простирадла, безголовий з головою від манекена в
руці, скелет - крейдою по чорному спортивного костюму і т. д.
Сценарій
Хелловін 20___ року. Ексклюзивна колекція
моделей школи №_, в стадії розробки
Zomby - It' s а costume for а student who is fond of sleeping
and is often late for lessons. А small
bell in his hands symbolizes two things - ап alarm-clock and the school bеll. Only they сап wake him uр somehow.
Mummу - this multifunctional
costume is а must
for the following extreme situations: а) а
student at the blackboard, b) а
student at the exam, с) а student in the principal's оffiсе.
Ghost - a lovely
traditional piece of clothing for а student who is often absent from school. Depending оп the lesson, this
costume helps to vanish and арреаг in the
classroom absolutely unnoticed during the day.
Pumpkin - a funny costume
in optimistically bright colours for а person who is crasy about eating and spends most of
the time in the school dining-room.
Good-bad fairy - а charming two- piece set for а form-teacher, who has tо bе kind and cheerful оn the оnе hand and wicked and gloomy оn the other hand. It depends оn his students' marks and
behaviour.
Alien - It is a costume
symbolising аn
unusual гаrе creature, the whole school would
like to look at. lt's the top student, of course!
Shout - а соol costume for anу student in anу class. Just watch him during the break!
Vampire - ап аtrrасtivе holiday costume for а teacher who gives too much
homework and too manу bad
marks to her students. А рiесе of wood in her hand is not а stick to drive into the vampire's
body, but the worst mark in Russian schools. "Коl".
Skeleton - is а smoker' s costume. Уou саn see it in the school toilet, round the school
building or in the nearest house. Тhis model is also а good visual aid to demonstrate the result of this bad
habit.
Modern Witch - а dress of a trendy young girl at
the disco. This model combines traditional blаск colours wth tons of bright make-up and а terrific hair-do.
Unlucky
guy - Ве attentive at the lessons, don't ignore
Safety Tips! 

24 листопада 2016 року 29 учнів ЗОШ№11 прийняли участь у Всеукраїнському
конкурсі «Грінвіч.»
24.11.2016 в 6- а класі вчитель
Гайдамака Г.П. провела урок- презентацію
до Дня Подяки.


Метою
даного заходу було розширити знання учнів про традиції
святкування Дня Подяки в Америці,збільшити лексичний запас.Під час уроку учні
розгадували кросворди, складали слова.В кінці заходу
діти вивчили пісню ,яку американці співають в це свято.

Introduction
Good afternoon dear guest! We are glad to see you
here. The fourth Thursday of November is the Thanksgiving Day. There are
several traditions, connected with this day and we want to show you some of
them. Welcome to our party!
1.
Main part
2. Student
1
2.
Thanksgiving
– time to carve up a turkey, unbutton your pants, and watch football with the
family. While families may have their own rituals, many Turkey Day customs have
deep roots in American history.
3.
From
turkey pardoning to the first feast, here are the origins of seven of the
holiday’s most iconic traditions.

The
song “One little, two little Indians”
4.
One little, two little, three little Indians,
Four little, five little, six little Indians,
Seven little eight little, nine little Indians,
All came out to play with-
Four little, five little, six little Indians,
Seven little eight little, nine little Indians,
All came out to play with-
5.
One little, two little three little pilgrims,
Four little, five little six little pilgrims,
Seven little eight little, nine little pilgrims,
On Thanksgiving day.
Four little, five little six little pilgrims,
Seven little eight little, nine little pilgrims,
On Thanksgiving day.

6.
Student1:

During dinner the Americans say:
Thank
you God for the world so sweat
Thank you
God for the food we eat.
Thank you
God for the birds that sing
Thank you
god for everything!
Student 2 :
Most have heard the
story: Pilgrims arrive at Plymouth Rock in 1621, nearly starve, are taught
to farm by the locals, and after the first harvest, everyone has a
gratitude-filled meal to celebrate. But
settlers may have celebrated the first Thanksgiving farther south — at least if
Texans have their say. Residents of San
Elizario , Texas ,
claim the first Thanksgiving feast was celebrated in 1598 by Spanish explorer
Juan de Oñate. After he and 500 fellow travelers survived a treacherous
crossing through the Chihuahuan Desert in Mexico ,
the thirsty travelers gulped down water from the Rio Grande and devoured a Thanksgiving feast
of fish and wild game to celebrate. America 's
first Thanksgiving feast may have even older roots still: Spanish admiral Pedro
Menendes de Aviles is said to have celebrated the first Thanksgiving feast with
500 soldiers and hundreds of the local Timucuan Indians in 1565 in St. Augustine , Fla.
Teacher:Lets answer the
quiz:
Quiz
1 . Thanksgiving Day is …..
a) a British holiday
b) a German holiday
c) an American holiday
2. People celebrate Thanksgiving Day ….
a) in offices
b) at home
c) outdoors
3. When do Americans celebrate Thanksgiving Day?
- on the fourth Thursday in November
- on the fourth Tuesday in November
- on the
fourteenth of November
4.What is the symbol of Thanksgiving
Day?
a) eggs
b) turkey
c) hamburgers
5. People decorate their houses with ….
a) lights and balls
b) toys and sweets
c) fruit and flowers
6.What vegetables did Indians teach the
Pilgrims to grow?
a)tomatoes and cucumbers
b) beans and potatoes
c) peas and carrots
7. What berry is the symbol of
Thanksgiving Day?
a) strawberry
b) cherry
c) cranberry
8. When did the Pilgrims come to the new
land?
a)in 1621
b)in 1620
c) in 1720
9.What was the name of the Pilgrims’ ship?
- Santa
Maria
- Mayflower
- Victoria
10. Will people go on Thanksgiving parade, if it is
raining?
- Of
course, they will.
- No,
they won’t.
- They will go on the parade on another day.
Check yourselves:
The right answers are:
6. b
7. c
8. b
9. b
10. a
- c
- b
- a
- b
- c


Writing.Let”s write what are you thankful for?

Let”s sing The song “THANKSGIVING SONG “
·
Thank-you,
thank-you, thank-you
Let's all say thank-you.
We will all say thank-you
On this special day.
Thank-you, thank --you, thank-you
Let's all say thank-you
On Thanksgiving Day!
Many, many years ago
When pilgrims first arrived.
Crops were small, this made it all
A challenge to survive.
In honour of their hard work
They all gathered 'round and dined,
And gave their thanks at harvest time.
We celebrate this holiday
With friends and family.
And thank the Lord for all our gifts
This joyful jubilee.
There's turkey, stuffing, pumpkin pie
Enough for everyone.
Let's eat and drink and have some fun.
Let's all say thank-you.
We will all say thank-you
On this special day.
Thank-you, thank --you, thank-you
Let's all say thank-you
On Thanksgiving Day!
Many, many years ago
When pilgrims first arrived.
Crops were small, this made it all
A challenge to survive.
In honour of their hard work
They all gathered 'round and dined,
And gave their thanks at harvest time.
We celebrate this holiday
With friends and family.
And thank the Lord for all our gifts
This joyful jubilee.
There's turkey, stuffing, pumpkin pie
Enough for everyone.
Let's eat and drink and have some fun.
·


Кожного року в кінці листопада ми
проводимо конкурс англійської пісні”Eurovision contest”.Діти самі пропонують пісні ,які їм подобаються . Але ми не просто співаємо пісні ,цьому
передує велика підготовка. На своїх уроках ми ґрунтовно опрацьовуємо лексику ,граматику
кожної пісні,виконуючи різні вправи.

Музика і пісні можуть бути інтегровані в процес вивчення іноземної мови для
активізації навчальної діяльності і підвищення мотивації навчання. Різноманітні вправи з текстами пісень можуть оживити і прискорити
процес навчання.
У викладанні мови
все, що ми можемо робити з текстом, ми можемо також робити з піснями, або з
текстом про пісні.
· Вивчати
граматику.
· Розвивати вміння аудіювати текст, ігноруючи незнайомі слова.
· Читати
пісні з лінгвістичними цілями.
· Складати
пісні, статті про пісні, листи співакам, анкети.
·
Обговорювати пісні.
· Перекладати
пісні.
· Писати
діалоги, користуючись словами пісень.
· Розігрувати
рольові п'єси (як герої пісень або співак-кореспондент).
· Диктувати
пісню.
· Використовувати
пісню для вправ на заповнення пропусків у тексті або для виправлення помилок.
·
Використовувати музику як фонову при різних видах діяльності.
· Інтегрувати
пісні в проектну роботу.
· Активувати
або розслаблювати клас розумово.
· Практикувати
вимову, інтонацію і наголос.
·
Практикувати хорове повторення.
· Вчити лексику.
· Вчити
культуру.
· Пізнавати
більше про своїх учнів і від своїх учнів, дозволяючи їм вибирати і пояснювати
свою музику.
· Розважатися.
Ми пропонуємо розробки вправ до пісень ,які були виконані на конкурсі.
EXERCISES TO THE SONG YELLOW SUBMARINE (BY THE BEATLES)
Comprehension Check
Exercise 1:
Listen to the song and fill in the gaps with a word you hear:
Yellow Submarine
In the town where I was _________ (1)
_________ (2) a man who ___________(3) to sea
And he told us of his life
In the land of submarines.
So we __________ (4) on to the sun
Till we __________ (5) the sea of green.
And we lived beneath the ____________ (6)
In our yellow submarine.
We all live in a yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine.
We all live in a yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine.
And our friends are all aboard,
Many more of them live ____________ (7).
And the band ______________ (8) to play…
We all live in a yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine.
We all live in a yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine.
And we live a life of _____________ (9),
Everyone of us has all we need,
Sky of __________ (10) and sea of ____________ (11)
In our yellow submarine.
Key: 1) born; 2) lived; 3) sailed; 4) sailed; 5) found; 6) waves; 7) next
door; 8) begins; 9) ease; 10) blue; 11) green.
Exercise 2: What
is the song about? Tick the topics mentioned in the song:
a.
traveling;
b.
environment problems;
c.
sea;
d.
water pollution;
e.
undersea world;
f.
life of a sailor;
g.
modern art;
h.
music.
Key: a; c; f; h
Speaking and
writing.
Exercise 3: Choose one topic from Ex.2 and make a list of questions you
will ask your partner. Then work in pairs and practice the dialogues.
Vocabulary and
Grammar Work
Exercise 4: Put the verbs in the correct tense form:
A sailor who (live) in Boston
(sail) to the sea one summer day. The weather (be) good, hot and sunny. While
he (sail), he (see) many ships passing by. Suddenly he (see) a small fishing
boat with two young men. They (cry):”Help us, please!” -”What’s the matter?” –
asked the sailor. “We (get) lost. Where are we?”–they asked him. So the sailor
(answer): “Well, my friends, (not; worry). You (be) now almost fifty km from
the sea shore. It’s not so far, really.”
Key: lives/lived; sailed; was; was sailing; saw; saw; were crying; got;
answered; don’t worry; are
Exercise 5: Use the song and your imagination to complete the story in
writing:
A man called ____________ lived in __________. He worked as a
______________.
So one day he invited ________________ to a ________________. He was
wearing _____, ____________, _________ and________. “Let’s sail to the far-away
countries”, he made a suggestion. “Where to?” asked one of the men. “To
____________”, was the answer. They decided to set off on _______________
at__________________ in a _________.
On the ____________ day of their journey they saw a ________________. So they…




Sally
_____________ when she got the______________,
She said, I ___________________ you've ______________ about Alice
Well, I _________________ to the window, and I looked _____________
I could ________________ believe my _______________
As a big limousine ______________ up intoAlice 's
____________
She said, I ___________________ you've ______________ about Alice
Well, I _________________ to the window, and I looked _____________
I could ________________ believe my _______________
As a big limousine ______________ up into


(chorus)
![]() |

_________Just for a
moment, I caught her eye
_________We carved our
initials deep in the bark, me and Alice
_________Now she walks
through the door with her head held high

_________We grew up
together two kids in the park
(chorus)
Task 4. There are two spelling mistakes in each line.
Find and correct them.
Sally caled back and asked hou I
felt
And she sayd, hey I know how to help – get ower Alice
She said now Alice is gon but I'm stil here
You know I've been wating for twenti-four years
And the big limusine disapeared (chorus)
And she sayd, hey I know how to help – get ower Alice
She said now Alice is gon but I'm stil here
You know I've been wating for twenti-four years
And the big limusine disapeared (chorus)
Read
the text and do the tasks.
Smokie
Facts
·
Smokie’s
first hit was “If You Think You Know How To Love Me”.
·
Smokie
have sold over 30 million CDs, records and albums.
·
Smokie
had 13 top twenty hits during the 1970s.
·
“Living
Next Door To Alice” has sold over 10 million worldwide.
According to bass player Terry Uttley, a founder member of almost 40 years, Smokie has never been in better (1)_______ than now. As the only original
band member out of the 5 current members he
(2)________on board since the beginning in 1975, when Smokie called
themselves Smokey and released the
debut album "Pass It Around".
Perhaps Smokie is best compared with Brazil 's
national football team - regardless
of the substitutions on the team, Brazil
continues (3)________ the best football in the world. In the same way,
throughout the years, Smokie has experienced a row of substitutions without
damaging the team, and today Smokie seems to have the strongest team ever.
After almost 40 years one might fear
that Smokie is burned out. (4)________ the group would want to (5)_________
their laurels – and just play the
old hits over and over again, but “On The Wire” proves (6)_________; Smokie is
in great shape! And the band is confirming
their reputation of (7)_________ perhaps
the hardest working band in the business with 260 days on tour last year
together with 178 flights from country to country with their (8)________
manager John Wagstaff.
“Actually it is more and more fun to play when you get older. For the
simple reason that you get better over the years”, says keyboard player Martin
Bullard.
“It is a (9)__________”, says veteran Terry Uttley. “When I was a child
I thought that if only I was a pop star I could sleep late every day. As if? We
get up early almost every morning and I (10)_________ early flights more than
anything else. Some days are hard but everything is easier when you love you
are doing”.
Task 1. Decide which answer A, B or C
best fits in each space.
1. A shape B form C figure
2. A
was B had been C
has been
3. A
played B to have played C to
play
4. A
that B what C which
5. A
relax B rest on C lie down
6. A the
same B the return C
the opposite
7. A
being B to be C have been
8. A
tired B hyperactive C
tireless
9. A
passion B love C suffering
10.
A like B hate C despise
Task 2. Match the words in bold with their
definitions.
1.
without being affected or
influenced by something _______________________________
2.
to feel afraid or worried that something bad may
happen___________________________
3.
someone who established business, organization
etc________________________________
4.
to make a CD, video, film etc
available for people to buy or
see______________________
5.
when someone or something is replaced by someone or something
else________________
6.
to show that something is
definitely true, especially by providing more proof ___________
7.
honours that you receive for something you have achieved___________________________
Answer Keys
![]() |
Task 1. Task 2.
1.
A 1. regardless
2.
C 2. fear
3.
C 3. founder
4.
A 4. release
5.
B 5.
substitutions
6.
C 6. confirm
7.
A 7. laurels
8.
C
9.
A
10.
B


Resources

Listen to the song and circle the
right answer:
When I am / was just a lad of ten my mother / father
said to me:
"Come / Go/ Let`s come here and take a lesson from the lovely Lemon Tree.
"Don't put your faith / fate in love, my boy!" my father said to me.
"I am near / fear / am here you'll find that love is like the lovely Lemon Tree."
"Come / Go/ Let`s come here and take a lesson from the lovely Lemon Tree.
"Don't put your faith / fate in love, my boy!" my father said to me.
"I am near / fear / am here you'll find that love is like the lovely Lemon Tree."
Chorus:

Write the words instead of pictures:
____________________________ very pretty
and the lemon __________________ is
sweet.

But the ___________________ of
the poor lemon

is impossible to ________________ . (x
2 times)
Match the beginning with the end of
the verse:
1) One day beneath the Lemon
Tree
|
a) hid my father's words from me.
|
2) A
girls so sweet than when
|
b) my love and I did
lie.
|
3) We
passed that summer
|
c) lost in love, beneath
the Lemon Tree.
|
4) The
music of her laughter
|
d) she smiled, the
stars rose in the sky.
|
Fill in the gaps with the following words:
word, took
away, left, knew, done, dark, man, sing, tale, words
One day she 1)
______________ without the 2) ______________.
She 3)
________________the sun.
And in the 4)
_____________ she left behind, I 5) ______________
what she had
6)___________.
She`d left me for
another. It`s a common 7) ______________but true.
A sadder 8)
_______________, but wiser now, I 9) ______________
these 10)
_________________ to you.

Translate the idioms into Russian using a dictionary:
a lemon
|
a car with many problems; a car of low quality
|
a lemon
|
an unpleasant person
|
a lemon
|
something
that you buy which turns out to have problems
|
to do a
lemon
|
do something as a
favour
|
to buy a
lemon
|
to purchase a vehicle
that constantly gives problems or stops running after you drive it away
|
a lemon
law
|
a law that
protect consumers from purchases
of poorly
manufactured mechanical products, including cars
|
to hand somebody
a lemon
|
to deceive
somebody
|
a lemon
|
a head
|
Complete the sentences with the idioms above:
1.
He
_____________ a _____________ that`s why he couldn`t cope with driving.
2.
She
thought that he is a very kind and honest young man, but he _____________ her a
______________.
3.
___________ _____________ tells you how to recognize if
you have a lemon, obtain repairs, get a refund, and have the vehicle replaced.
4.
My car
seemed to be a ______________ because it broke every time when I went to work.
5.
If you
had any brains in your ________________ you wouldn`t do it.
6.
My
grandmother`s buying turned out a _______________. She was very upset and
decided to turn back it to the shop.
7.
A
person with a bad personality or someone who is unfriendly can be described as
a _______________.
8.
“You
________ ________ me a ____________ if
you make this project instead of me.” – asked the office worker his friend.

Read the text and fill
in the gaps 1 – 7 using a derivative form of the words given in brackets:
Peter, Paul & Mary
Peter, Paul and Mary 1) _____________ (COME) to my attention when I once
listened 2) ________________ (THEY)
on the radio. They
sang a 3)
_______________ (BEAUTY) and romantic
song called “Lemon Tree”. After it, I
immediately wanted to find the information about this group and to learn a bit
more.
There were two guys in the group, Noel Paul Stookey
and Peter Yarrow, both 4) _____________ (PLAY)
guitar and sang. And there was one woman 5) ______________ (SING), Mary Travers. They came together
in Greenwich Village in 1961. Soon Peter, Paul
and Mary made tours across the country, 6) ________________ (BRING) their positive vibes to people.
Political songs, love songs, traditional ballads, humor and children`s songs
and other straits of folk music were 7) _________
__________ (FEATURE) in their albums


u
was
father
come
take
faith
boy
fear
v
Chorus:
Lemon Tree
fruit
flower
eat
Tasks to the song
“Yesterday”
1.
Фонетическая зарядка
Yesterday
Troubles
Away
Though
Suddenly
Shadow
Wrong
Easy
2.
Exercises
1)
– Match the
word with its translation:
Troubles - Проблемы
Though - Хотя
Shadow - Тень
Hide - Прятаться
Hang - Висеть
Suddenly - Вдруг
2)
– Listen to
the song and fill in the gaps.
Yesterday
1. Yesterday,
All my troubles seemed so ____________ 1.
Now it looks as though they're here__________2.
1. Yesterday,
All my troubles seemed so ____________ 1.
Now it looks as though they're here__________2.
Oh, I believe in ______________3.
2. Suddenly,
I'm not half the man I __________ 4.
There's a shadow hanging ____________ 5.
Oh, yesterday came ____________6.
3. Why she had to go
I don't know she _________ 7.
I said something __________ 8.
Now I long for ___________9.
4. Yesterday,
2. Suddenly,
I'm not half the man I __________ 4.
There's a shadow hanging ____________ 5.
Oh, yesterday came ____________6.
3. Why she had to go
I don't know she _________ 7.
I said something __________ 8.
Now I long for ___________9.
4. Yesterday,
Love was such an easy ____________10.
Now I need a place _______________
11.
Oh, I believe in yesterday.
5. Why she had to go ________________ 12.
Oh, I believe in yesterday.
5. Why she had to go ________________ 12.
She wouldn't say.
I said something ___________ 13.
Now I long for _____________ 14.
6. Yesterday,
Love was such an easy ______________15.
Now I need a place ______________ 16.
Oh, I believe in ____________ 17.
Mm mm mm mm mm mm mm.
I said something ___________ 13.
Now I long for _____________ 14.
6. Yesterday,
Love was such an easy ______________15.
Now I need a place ______________ 16.
Oh, I believe in ____________ 17.
Mm mm mm mm mm mm mm.
3)
– Work in
pairs. Compare answers.
4)
– Read the
song again. Find two more pairs of words that rhyme.
Away - Stay
Be - Me
Say - Play
5)
– Find words
in song that rhyme with these words.
Ride - Hide
Fly - Why
Busy - Easy
Car - Far
Leave - Believe
Saturday - Yesterday
– And now let’s sing that song
У
рамках проведення Дня Драми та Поезії «2016 – W.Shakespeare Commemoration»
було проведено: літературна гостинна Шекспіра.Учні декламували вірші та уривки з творів Шекспіра.
Учні 10-б класу підготували презентацію про Вильяма Шекспіра.
Вивчення англійської мови – процес складний, але багатогранний і цікавий. Але варто замислитись, що саме
англійська мова є неповторним засобом спілкування між людьми різних
національностей. Оволодіння іноземною, а саме англійською мовою є потребою часу.
Під час вивчення англійської мови ми знайомимось з
традиціями і звичаями інших народів та переконуємось у неповторності власної
української культури.
З 16.01 по 20.012017 році в нашій школі проходив тиждень англійської мови.
Метою проведення тижня англійської мови є удосконалення знань, вмінь та навичок
отриманих на уроках англійської мови, розширення світогляду та ерудиції учнів;
розвиток їх творчих здібностей, самостійності, естетичних смаків; виховання
любові й шанування людей свого рідного краю і країни, мова якої вивчається, а
також формування вміння концентрувати увагу, логічно викладати думки,
заохочувати учнів до роботи над собою; виховувати інтерес до вивчення
англійської мови.
Розпочався
тиждень виставкою газет та плакатів. Учні мали змогу ознайомитися з історією,
культурою, традиціями англомовних країн, визначних місць та відомих людей України.
Під керівництвом вчителів англійської мови учні виявили креативність та творчий
підхід у виконанні стінгазет.
В рамках
тижня англійської мови було проведено ряд змістовних цікавих заходів.
Учні 9 класів взяли участь у вікторині «What we
know about English-speaking countries . Переможці - учні 9-а класу .
Виставка малюнків
«Замки Англії.»



У вівторок
було проведено конкурс «Моє мовне портфоліо» серед учнів 5-7 класів, переможці
-- учні 7 класу . Мета заходу - виховувати та підтримувати у школярів мотивацію
до оволодіння іноземною мовою; розширити знання учнів про культуру країни, мова
якої вивчається; формувати лінгвокраїнознавчу компетенцію школярів, навчити
учнів працювати з додатковою літературою.
У вівторок був проведена гра –подорож «We go to the zoo»серед учнів
1-2 класів. 

Мета: повторити
назви диких тварин, ознайомити учнів з цікавими фактами із життя диких тварин,
тренувати учнів у вживанні навчального матеріалу попередніх уроків;
удосконалювати навички аудіювання, читання, монологічного та діалогічного
мовлення; розвивати пам’ять, увагу, навички мислення та говоріння англійською
мовою; виховувати почуття любові до тварин та природи.
Good morning, children!
I am glad to see you.
Сьогодні у нас з
вами незвичайний урок. Нас чекає подорож до чарівної країни, яка називаєтьсяAnimal Land.Як ви думаєте, хто
живе в цій країні? Правильно! Тварини. Протягом
нашої подорожі ми будемо зупинятися на різних станціях та виконувати цікаві
завдання.
2) Уведення
в іншомовну атмосферу. Фонетична розминка.
А для того, щоб
потрапити до чарівної Країни Тварин, нам з вами, по перше, треба сказати
магічні слова. Давайте всі разом промовимо.
Oh, where? Where does the bear live?
Oh, where? Where
does it live?
It lives in the
forest!
It lives in the
forest!
It lives in the
forest!
That’s where it
live!
And now, close your eyes and count to ten.
OK? А тепер, заплющте очі і порахуйте до
10. So, one, two, three…Now
open your eyes. You are at the Land
of Animals .
II. Основна частина уроку.
II. Основна частина уроку.
1.
The first station is “Secret Station”.
1.
Перша станція, на якої ми зупинемося – це
станція секрет. So, I have a secret for you. Look! It is a
box. It is a magic box. There are
a lot of toy animals. Your task is to take an animal out of the box and to
describe it. Ok?(Опис тварини).
2. The
second station is «Riddles».
Наступне завдання-
відгадайте загадки:
·
It is very big and grey. It can walk. It
has a very long nose. It lives in India and Africa. (An elephant)
·
I live in the river. I am not fish. I am
green. What am I? (a frog).
·
I am from Africa .
I am green. I am big. I am strong. I can swim very well. I like fish. (a Crocodile).
·
I am grey, strong. I can run, jump.
I like meat.(a Wolf).
·
I am from Russia . I am very big and brown. I
can run, climb. I live in the forest. (a Bear).
·
I am grey in summer and I am white in
winter. I can run and jump. I have long ears and a small tail. I like
carrots. (a Hare, слайд).
·
I am not small. I am not
big. I can run, jump, climb. I like milk. I like mice. I live in the house. (a Cat).
·
I am red and I have a fine tail, I live
in the forest, I like meat. (a
fox)
·
It lives in the forest. It likes
bananas. (A monkey).
·
This animal likes grass. It is a
domestic animal. It gives us milk. It’s black and white. (A cow).
3.The
third station is «Dancing». (слайд
18-19)
Do you like
dancing? Let’s dance!
Фізкультрозминка із
використанням інтерактивного відео
4. Zoo
station.
Добре, діти, ми з
вами прибули до наступної станції.
Давайте
прогуляємося по зоопарку. Яких тварин ви бачите?
·
(за слайдами називають тварин) I can see a ….
·
Song “Going to the zoo”
5. Lexical station.
Ми прибули до
останьої станції – лексичної. Наше завдання зараз-об’єднатися в 2 команди. Підійдіть до
столу й оберіть картку.
(Діти підходять до
столу та тягнуть картинки ( cats and dogs). Таким чином
утворюється 2 команди).
Oh, look, who is this? It is a snake. Вона
підготувала для нас наступне завдання.
Командам
дається змійка зі словами.
Завдання- знайти
всі сховані назви тварин.
Foxesraccoonshenstigerspigshorsesparrotscatsdogsrabbitsbearslionswolves
За кожне слово- 1
бал
Гра “Jumbled letters”
Складіть слова з
поданих літер
За кожне слово- 1
бал
Гра «Do
you know animals»
Кожна команда повинна на дошці написати назви тварин (по 5)
Завдання:
розподілити тварин на диких та домашніх (wild and domestic).
Гра «Wild or domestic?”
Командам роздаються
картки з тваринами (по 12 карток кожній команді), діти розподіляють тварин на
диких та домашні (wild and domestic).
So, children,
our travelling is going to the end. You were very active and that’s why I’ll
give you high marks today. And? Now? Tell me please? Do you like our today’s
travelling? Thank you very much and have a good day.
Bye-bye, my dear friends.
Також було проведено квест-гру "Travelling to Anglolyandia" для
учнів 3 та 4 класів. Учні були
поділені на команди. Завдання охоплювали увесь вивчений матеріал і діти з
цікавістю виконували усі поставлені перед ними завдання. Метою цього заходу
було формування в учнів позитивного ставлення до англійської та виховання в
учнів почуття відповідальності,повторення пройденого лексичного
та граматичного матеріалу. Перемогу
отримали учні 4-б класу.
У середу відбувся конкурс читців віршів англійською мовою серед учнів 2-4
класів,учні 4-б класу були
найактивнішими. Головною метою
проведення такого позакласного заходу було підвищення мотивації серед учнів до
вивчення іноземної мови в молодшій школі, розвиток в учнів навичок слухання та
говоріння,зокрема декламування віршів іноземною мовою, розвиток в учнів
інтересу до творчості, логічного мислення та пам'яті. Для учнів 5-го і 6-го
класу було проведено інтелект-шоу .
" Цікавим був урок в 2-Б класі (вчитель Жданова І.Б) з теми «Зовнішність» , де учні продемонстрували свої знання , описуючи своїх друзів та казкових
персонажів. Метою
цього уроку було активізувати використання лексичних
одиниць теми в усному мовленні учнів.
У четвер була проведена брейн-ринг «Хто знає англійську
краще?» серед учнів 7 класів . Учням було запропоновано ряд завдань на знання лексики, граматики,
лінгвокраєзнавчого матеріалу: закінчити прислів’я та приказки, знайти помилки у
реченнях, підібрати якомога більше слів до теми, загадки та ребуси. Діти у
командах вирішували завдання різної складності, де кожен учень мав змогу
проявити себе та бути повністю задіяним у процесі. Вирішальним став конкурс
капітанів, який і визначив команду-переможця. Метою даного заходу було узагальнити уміння та
навички учнів з вивченого матеріалу, розширити лінгвістичний кругозір учнів,
розвивати інтелектуальні здібності учнів за допомогою гри. Учні із задоволенням
виконували цікаві завдання та намагалися бути кращими. За допомогою ігор учні
вдосконалювали навички читання, аудіювання та говоріння, розвивали логічне
мислення, пам’ять та увагу.
Крім того, учні навчалися співпрацювати в командах для досягнення спільної
мети, а також конкурентоспроможності та впевненості у своїх силах та знаннях.
Мета заходу була максимально досягнута.
Приємно усвідомлювати,що учні цікавляться краєзнавчим матеріалом. Учні,які
мають 8, 9, 10 балів взяли участь. Переможцями стали учні команди 7 класу.
У п’ятницю
діти переглянули відеофільми «Window to Great Britain» .З метою підвищення мотивації
до навчання учнів та створення умов для самостійної роботи, для розвитку
сприйняття мови на слух та стимулу до вивчення англійської мови у кабінеті
демонструвалися відеофільми різної складності,після перегляду діти виконували
різнорівневі завдання.
Тиждень
англійської мови -мета заходу була досягнута, адже учні отримали естетичне
задоволення, поглибили знання іноземної мови та спробували свої сили на сцені.
Головною метою проведення тижня було підвищення мотивації серед учнів до
вивчення іноземної мови в школі, розвинути в учнів навички слухання та
говоріння іноземною мовою, розвинути в учнів інтерес до творчості, розвинути в
учнів логічне мислення та пам'ять.
Мета була досягнута, адже учні отримали естетичне задоволення, поглибили знання
з іноземної мови та спробували свої сили у різноманітних конкурсах.
Всі
переможці та активні учасники заходів були нагороджені грамотами
15.02.2016
Конкурс валентинок!!!
Конкурс валентинок!!!

На
уроках англійської мови , разом зі своїми вчителями діти створювали
вітання з днем Валентина на англійській мові. Під кожну валентинку було
підібрано вітання. Завершальним етапом було оформлення виставки валентинок, де
були представлені валентинки із різних матеріалів: тканини, бумаги та навіть
цукерок.


Також цього дня в школі холу працювала Арт - студія, де кожен бажаючий міг зробити
смішне фото з різними аксесуарами.




Виставка-оформлення
«Дерева фортуни». Діти підготували побажання своїй родині, написали
передбачення своїм близьким та друзям. Різнокольорові стрічки із мріями,
очікуваннями та пророцтвами у купі з повітряними кульками прикрасили дерево

Всеукраїнська
гра “PUZZLE”

В рамках
проведення 2016 року як року англійської мови, 19 лютого наша школа вперше
прйимала участь у шостійВвсеукраїнській грі з англійської мови «puzzle».Участь у грі
приймали 28учнів 3–11-х класів. Зміст гри складали завдання з англійської мови,
літератури та країнознавства (культури), які потребують певної ерудиції,
кмітливості, уважності, зосередження й, безумовно, почуття гумору.
29.02.2016
The competition of
drawings and poems
on the topic
“Weather in spring”
The competition of
drawings and poems
on the topic
“Weather in spring”


Цікаво та змістовно у 5-а класі
був проведений урок « Погода та пори року» (вчитель Гайдамака
Г.П.), на
якому учні активізували вивчені лексичні одиниці у мовленні,співали пісні про погоду,складали прогноз погоди .
Слід зазначити зацікавленість учнів темою, формами та методичними прийомами при
проведенні уроку. По завершенні уроку діти створили
проект про погоду в різні пори року. 

3 березня
2017 року ми провели конкурс вітальних листівок присвячений жіночому святу,
організований вчителями англійської мови.
На уроках праці в молодших класах і вдома діти виготовляли свої маленькі творчі проекти.
На уроках англійської мови учні вчилися підписувати листівки-вітання матусям та вчителям. А потім їх с гордістю зачитували,а в цьому їм допомагали Вольда О.В. та Жданова І.Б.
На уроках праці в молодших класах і вдома діти виготовляли свої маленькі творчі проекти.
На уроках англійської мови учні вчилися підписувати листівки-вітання матусям та вчителям. А потім їх с гордістю зачитували,а в цьому їм допомагали Вольда О.В. та Жданова І.Б.



15.03.2017 в 9-б класі вчитель
англійської мови Гайдамака Г.П. провела інтелектуальну гру Who wants to be the champion?» .Клас був поділений на дві команди.завдання
були підібрані з країнознавства. Перемогу отримала команда дівчат.

1.Put the presidents of
the United States
in order, please.
If
you are ready, quickly raise
your hand!
----Washington
--Roosevelt
---Lincoln
---Clinton
---Kennedy
2.Your father’s sister
is your:
a) aunt
b) uncle
c) cousin
d) sister
3. The largest
city in Wales is:
a) London
b) Oxford
c) Cardiff
d) Edinburgh
4. Washington is
named after:
a) the first state
in America
b) the river
c) the first president
in America
d) the writer
5.Hyde Park is in:
a) the City
b) the West End
c) the East End
d) the North End
5.The Lincoln Memorial
is situated in:
a) Washington
b) New York
c) London
d) Cambridge
6. Who was
the youngest elected
President in the
history of the
United States?
a) Lincoln
b) Kennedy
c) Washington
d) Roosevelt
7. Cheese is
made of:
a) sausage
b) vegetables
c) meat
d) milk
8. The oldest part of London is:
a) the City
b) the West End
c) the East End
d) the North End
9. ) The
biggest city of Scotland
is:
a) Glasgow
b) Edinburgh
c) London
d) Oxford
10. ) Which is
the nearest neighbour to Great Britain ?
a) France
b) Italy
c) Ireland
d) Spain
11. )
Christopher Columbus discovered America in:
a) 1492
b) 1392
c) 1482
d) 1566
12. The first
English settlements appeared in:
a) North America in the 17-th century
b) South America in the 17-th century
c) Central America in the 16-th century
d) America
in the 18-th century
13. The first
colonists started the
tradition of:
a) Halloween
b)Independence Day
c) Thanksgiving Day
d) Memorial Day
14. Who is
the 42-nd American President?
a)Clinton
b)Kennedy
c)Johnson
d)Washington
15. Jeans are
clothes worn by:
a) cowboys in the Wild West
b) actors in America
c) Levi Strauss people
d) People all over the world
16. The official national symbol of the USA is:
a)the Statue of Liberty
b)the eagle
c)the turkey
d)the “Mayflower”
Розважально-пізнавальна
гра «Здоровий спосіб життя – це модно»
21 березня 2017 в 6-а класі вчитель Гайдамака Г.П провела урок гру про
здоровий спосіб життя.

Учні складали меню.співали пісні,складали правила
здорового способу життя,розгадували кросворди. Мета даного уроку –активувати
використання лексичного матеріалу по здоровому способу життя в усному
мовленні.Щоб краще запам’ятати лексичний матеріал вчитель розучив з дітьми такі
пісні:
I like food, I like
eating lots and lots of food. (2 times)
Bread and jam, and meat, and fish,
Cakes and biscuits too.
Beans and mustard, eggs and chips,
Mutton steaks, potatoes peas,
And salted mushrooms too.
II. I like food, I like eating lots and lots of food. (2 times)
Cabbage, tomatoes, lettuce leaves,
Chocolate and cheese,
Toast and butter, soup and spices,
Bread and jam, and meat, and fish,
Cakes and biscuits too.
Beans and mustard, eggs and chips,
Mutton steaks, potatoes peas,
And salted mushrooms too.
II. I like food, I like eating lots and lots of food. (2 times)
Cabbage, tomatoes, lettuce leaves,
Chocolate and cheese,
Toast and butter, soup and spices,
Onions, cereal, cucumber slices,
Marrows, pumpkins, beets
Don’t forget I also like drinking, when I eat:
Coffee, tea and water soda,
Fruity lemonade, coca-cola,
Sugar makes them sweet.
I like food, I like eating lots and lots of food. (2 times)
Some more, please.
Розробка уроку по темі: «HEALTHY AND UNHEALYHY
FOOD»
Підготувала вчитель англійської мови Вольда О.В.
Мета: Повторити й закріпити лексику теми. Повторити правила вживання злічуваних
та незлічуваних іменників, займенників на позначення кількості «some/any». Продовжувати
удосконалювати техніку читання; розвивати вміння монологічного і діалогічного
мовлення. Продовжувати розвивати навички
аудіювання й письма. Розвивати творчі здібності учнів. Виховувати культуру
мовлення.
I. Організаційний момент.
Т: Good morning, my dear boys and girls! Welcome to our today’s lesson. I’m glad to see you.
How are you getting on? (T ->Cl) Let`s start our lesson.

T: So, who tells me the theme of our lesson?
OK. You are right. It is “Healthy
& unhealthy food”.
T: Today we are going to speak about food which is good and not good for our
health. We`ll repeat the words and gram material that we`ve learned. We`ll
read, make up dialogues, do many exercises, play games and practise your
speaking skills. We also will make the posters.
Warming-up activities
T: Let`s play game:” Board Race”. (Вчитель ділить клас на дві групи, використовуючи два
слова: «Корисна» і «Некорисна». Учні по черзі говорять ці слова. Всі учні, кому
випало слово «корисний», шикуються в
першу команду, в другу команду – учні,кому дісталось слово «некорисний». Кожний учасник першої команди
підходить до дошки і пише слово, яке відноситься до корисної їжі, а учасники
другої команди – до шкідливої їжі).
T: Let`s divide our class
into two teams saying two words :’’Healthy’’and
“Unhealthy” one by one. Who said:”Healthy” refers to the first team,
“Unhealthy” refers to the second team. Take your places in your teams. The
first team`s called:”Healthy”, the second one is called “Unhealthy”. The
members of each team come to the blackboard one by one and write one name that refers to a healthy
food and other team writes the name that refers to a junk food. You have to do this task as quick
as you can. A team which writes
more correct words will be the winner.
(Після закінчення гри, перевіряється
правильність написання і кількість слів. Визначається команда-переможець).
T: We eat every day. We have breakfast, dinner, lunch, supper, some snacks
& etc. I think the words ’’We are what we eat” are correct. Any food are
the food for the whole organism so our state depends on the food we eat.
Healthy food begins with healthy products and unhealthy (junk) begins from junk
food. Let’s revise our previous material that we have learnt: vocabulary and
gram material.
II. Фонетична зарядка.
T: Let
us train our tongues and practice the English sounds. Look at the screen
carefully and read these words.
[I:]- sweet, tea, meat, cheese, pizza.
[I]- biscuit, chips, Christmas, tin.
[ai]- pie, slice, kind, like, knife.
[u]- pudding, put, full, look book.
[ou]-rose, phone, know, cold, scone.
[ei]-cake, break, made, marmalade.
III. Мовленнєва зарядка.
1.T: Look at the pictures. Name, five more fruit and the same number of
vegetables.
2.T: (Вчитель роздає учням картинки. Учням потрібно об’єднатись в групи відповідно теми
картинок.)Let`s play game:”Find someone who…”(mingle activity). You need to split into 3 groups to find pupils with
the same pictures.
T: Name a food that starts with the letter S, M, P. (T
—> P1; P 2; P3; P4).
( Вчитель встановлює час на виконання завдання).
3.T: Let`s have a talk.
What do you eat for breakfast?
What do you eat for dinner?
What time do you have dinner?
What do you like or don’t you like to eat?
How many meals a day do you have?
How often do you eat junk food?
What do you eat for dinner?
What time do you have dinner?
What do you like or don’t you like to eat?
How many meals a day do you have?
How often do you eat junk food?
(T —> Cl).
T: Imagine that
you are in a shop and you want to
buy some fruit, vegetables, but you don`t remember their names. Try to explain to the shop assistant what you need.
One of you will be the shop assistant.
(P1 —> Cl).





P1: It’s a
fruit, it’s not big, but long and yellow
S: Is it a banana?
P2: It`s small, it`s round and red. It grows on a tree.
S: Is it a cherry?
P3: It’s a
vegetable. It’s not small, but it`s round and red. We make ketchup
from it.
S: Is it a tomato?
P4: It doesn`t grow
on a tree. It`s small, red and smells good.
S: Is it a
strawberry?
P5: It`s long and
orange. Rabbits like it.
S: Is it a
carrot?...........
IV. Основна частина урока.
1. Повторення вивченой
лексики та граматики .
1.Т: Watch the video again. Repeat and name what food is healthy and junk. (
P1, P2, P3; P4…).
2.Now let’s sing your song.
3.а) Try to read scrambled
words
DINGPUD, ETA, TEAM, RUFIT, CHORBSH, LADSA,
TERBUT,WETESS, BADRE.
b) Find the odd word and cross it.
Carrot, melon, onion, cabbage, potato.
Grapes, apple, pear, plum, nut.
Lemonade, tea, cocoa, sugar, coffee.
Ice-cream, toast with jam, pea-soup, cake, sweet.
Bacon, turkey, chicken, garlic, pork.
4.Gram.
material
1.
Повторення злічуваних та незлічуваних іменників,
структур: there is, there are and some, any – займенників на позначення кількості.
1.
Look at these pictures and say
what nouns are countable and uncountable. Fill in: some, a, an.



Are there
……children in the park?
There are……flowers in the garden.
There isn`t……bread in the cupboard.
There are……potatoes on the table.
Is there……chocolate in the fridge?
There aren`t……cars in the street.
3.Match two parts.

4.Say if it is true or false.
1.
Eat more sugar.
2.
Don't eat vegetables.
3.
Don`t eat many
fat.
4.
Eat the Junk
food. It`s useful.
5.
Eat less fresh
fruit.
6.
Don`t eat a lot
of salt.
7.
Don`t eat a lot
between meals.
2.
Розвиток умінь читання.
1.Pre-Reading Activity
(Учні
відповідають на питання вчителя).
T: What the main meal is?
What food is reach in vitamins?
What food is reach in minerals?
What food is not healthy for us?
Let`s read the text and know the opinion of a doctor.
2.Reading Activity
Т: Read the text, please.
EAT WELL – FEEL WELL.
The children are having Science.
A doctor is talking about healthy food.
Doctor: What food is reach in vitamins?
Class: Lemons, oranges, apples, pears…
Doctor: Yes, there are vitamins in fruit, vegetables, brown bread and in
other food as well.
Class: Why do we need vitamins?
Doctor: They are important for your eyes, your skin and…your health. Who
can tell me where we can find minerals?
Class: In milk, cheese, eggs and in vegetables.
Doctor: Yes, minerals are important for your teeth and your bones.
And…don`t skip your breakfast. It is the most important meal. Don`t eat crisps
and peanuts between your meals. And remember: you must drink at least five
glasses of water every day.
(Поки
учні читають, вчитель проходить і слухає правильність читання. Неправильно
прочитанні слова вчитель виписує на дошку і проводить аналіз помилок).
3.Post-Reading Activity.
Complete the sentences.
1….., ….., ….. are rich in vitamins.
2 There are vitamins in….., ….., ….. and…... .
3 Vitamins are important for our…..,
…… and….. .
4 We can find minerals in……, ……, ……
and ….. .
5 Minerals are important for our…. and….. .
6 Breakfast is… … … .
7 Don`t … … …!
8 You must… … … .
3.Розвиток умінь мовлення.
(Вчитель
ділить дітей на пари, роздавая їм картки з однією частиною складного іменника,
учні знаходять свою пару і готуються працювати разом).
1.T: Find the second part of your word, and you find your
pair. Work in pairs.(P1 ->P2)
1.
What are the
five basic types of food а person should eat?
Answer: Meat, dairy, fruit, vegetables, bread, cereal, oil, sugar.
Answer: Meat, dairy, fruit, vegetables, bread, cereal, oil, sugar.
2.
What does dairy
build in our body?
Answer: Dairy builds strong teeth and bones by providing calcium.
Answer: Dairy builds strong teeth and bones by providing calcium.
3.
Why are fruit
and vegetables important for our health?
Answer. Fruit and vegetables good for our eyes, skin and health.
Answer. Fruit and vegetables good for our eyes, skin and health.
4.
What do you
usually eat for breakfast? What in our country usually eat for breakfast?
Answer: I have .../ I always have cereal for breakfast,…..
5.
What do you
usually have for dinner? What in our
country usually eat for dinner?
6.
What do you
usually eat for supper? What in your country usually eat for supper?
7.
What snacks are
healthy for you to eat ?
8.
What is junk
food? Give some examples.
Answer: I always/ never eat .
Answer: I always/ never eat .
2.Т: We all know that we can have meal at restaurants, at cafe, at home
and in many other places. You see a restaurant with a few visitors. Now we are
going to watch and listen to the dialogues in different situations.
(Учні інсценують діалоги).
3.T: Let`s play game:” What`s a mess?
Help me, please”.

You have to put the words into the correct columns. ( Учням потрібно поставити слова в правильні
колонки).
4. Учні виготовляють постери групами,
потім захищають їх.
(Діляться
на групи за допомогою парних і непарних
чисел, рахуючи до восьми. Всі парні числа – це одна група, а всі непарні – інша
група)
T: Let`s count from 1 to 8. All odd numbers split into
the first group, all even numbers split into the second group. Let`s make our
poster:”Healthy and uhhealthy food”. After finishing your task (вчитель
визначає час виконання завдання, порадившись з учнями) you have to represent your
work.



V. Заключна частина уроку
1.Пояснення
домашнього завдання.
Т: Your home task will be to write about junk food (for and against)
V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
Т: Do you like this lesson? What do you like
the most?
Thank you very much for your participation.
Thank you very much for your participation.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.